[email protected]
+420 774 381 578
Po – Pá: 8:00 – 15:30
0
0,00 CZK

Napište co hledáte

Odpovědnost za vady / Reklamace

1.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodané zboží v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání zboží. U použitého zboží se mohou smluvní strany dohodnout na kratší době odpovědnosti prodávajícího za vady, nejvýše však na dobu kratší než jeden rok od dodání zboží. Pokud se vada projeví v této době, má se za to, že zboží mělo vadu již při dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tento předpoklad neslučitelný s povahou zboží nebo vady.

1.2. Je-li předmětem koupě věc s digitálními prvky, u které má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po sjednanou dobu, odpovídá prodávající za jakoukoli vadu, která se vyskytne nebo projeví po celou dobu této sjednané doby, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.

1.3. Pokud prodávající odpovídá za vadu prodaného zboží, má kupující vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 Občanského zákoníku), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624 Občanského zákoníku).

1.4. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, pokud vytkne vadu do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí doby odpovědnosti prodávajícího za vady.

1.5. Prodávající nebo určená osoba poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady bezodkladně po jejím vytknutí. V potvrzení uvede lhůtu, ve které bude vada odstraněna. Tato lhůta nesmí být delší než 30 dní ode dne vytknutí vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.

1.6. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o vytknutí vady zboží ve vhodné formě zvolené prodávajícím, např. ve formě e-mailu nebo v písemné podobě, ve kterém je povinen přesně označit vytknuté vady zboží a znovu poučit kupujícího o jeho právech podle ustanovení § 623 a § 624 Občanského zákoníku.

1.7. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo jeho opravou. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti.

1.8. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, může kupující požadovat její bezplatné odstranění. Prodávající odstraní vadu v přiměřené lhůtě. Přiměřenou lhůtou se rozumí nejkratší doba, kterou prodávající potřebuje k posouzení vady a k opravě nebo výměně zboží s ohledem na povahu zboží a závažnost vady.

1.9. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné, nebo pokud by si s ohledem na všechny okolnosti vyžadovaly nepřiměřené náklady.

1.10. Za účelem opravy nebo výměny předá nebo zpřístupní kupující zboží prodávajícímu nebo jím určené osobě.

1.11. Prodávající dodá opravené nebo náhradní zboží kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadné zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme zboží do šesti měsíců ode dne, kdy jej měl převzít, může prodávající zboží prodat. Pokud jde o zboží vyšší hodnoty, prodávající kupujícího o zamýšleném prodeji předem informuje a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

1.12. Prodávající bez zbytečného odkladu po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje zboží po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na jeho uskladnění a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji zboží.

1.13. Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, je povinen své důvody písemně sdělit kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může vadu znovu vytknout a prodávající již nemůže odpovědnost za vadu odmítnout.

1.14. Kupující má vůči prodávajícímu právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s vytknutím vady, za kterou prodávající odpovídá, a uplatněním práv z odpovědnosti za vadu. Kupující musí toto právo uplatnit u prodávajícího nejpozději do dvou měsíců od dodání opraveného nebo náhradního zboží, vyplacení slevy z ceny nebo vrácení ceny po odstoupení od smlouvy, jinak právo zanikne.

1.15. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud prodávající zboží neopraví ani nevymění, nebo prodávající odmítne vadu odstranit podle bodu 8.9, nebo má zboží stejnou vadu navzdory opravě či výměně, nebo je vada natolik závažná, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny, resp. odstoupení od smlouvy, nebo prodávající prohlásí, resp. je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.

1.16. Pokud se smlouva týká koupě více druhů zboží, kupující může od smlouvy odstoupit pouze ve vztahu k vadnému zboží. Ve vztahu k ostatnímu zboží může od smlouvy odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně očekávat, že bude mít zájem si ostatní zboží ponechat bez vadného zboží.

1.17. Kupující nemůže od kupní smlouvy odstoupit podle bodu 8.15, pokud se na vzniku vady podílel, nebo pokud je vada zanedbatelná.

1.18. Obchodník po odstoupení od smlouvy kupujícím a vrácení zboží zpět obchodníkovi vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží nebo po prokázání, že kupující zboží zaslal obchodníkovi, podle toho, která skutečnost nastane dříve. Obchodník vrátí kupní cenu nebo vyplatí slevu kupujícímu stejným způsobem, jakým kupující uhradil kupní cenu, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady.

1.19. Na vyřizování odpovědnosti za vady se vztahuje čl. 8 těchto obchodních podmínek. Kupující byl řádně seznámen a informován o podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady zboží, včetně údajů o tom, kde lze odpovědnost za vady uplatnit, a to tak, že obchodník umístil tyto obchodní podmínky na příslušné podstránce elektronického obchodu a kupující měl možnost se s nimi před odesláním objednávky seznámit.

1.20. Odpovědnost za vady se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od obchodníka prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce obchodníka.

1.21. Pokud zboží vykazuje vady, má kupující právo uplatnit odpovědnost za vady v provozovně obchodníka nebo u určené osoby tím, že doručí zboží do provozovny obchodníka nebo provozovny určené osoby a současně doručí obchodníkovi nebo určené osobě projev vůle kupujícího uplatnit si svá práva (dále jen „Oznámení o uplatnění vady“), například ve formě vyplněného formuláře na uplatnění odpovědnosti za vady, který je zveřejněn na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka. Obchodník doporučuje zboží při jeho zasílání pojistit. Zásilky na dobírku obchodník ani určená osoba nepřebírají. Kupující je povinen v oznámení pravdivě uvést všechny požadované údaje, zejména přesně specifikovat druh a rozsah vady zboží; kupující zároveň uvede, které ze svých práv vyplývajících z § 623 občanského zákoníku uplatňuje. Seznam určených osob je uveden na příslušné podstránce elektronického obchodu nebo jej na žádost kupujícího zašle obchodník.

1.22. Řízení týkající se odpovědnosti za vady zboží, které lze doručit obchodníkovi, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky současně:
a) doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi nebo určené osobě,
b) doručení zboží od kupujícího obchodníkovi nebo určené osobě,
c) doručení přístupových kódů, hesel apod. k výrobku obchodníkovi nebo určené osobě, pokud jsou tyto údaje nezbytné k identifikaci vady zboží a jeho opravě;

1.23. Pokud je předmětem reklamace zboží, které není objektivně možné doručit obchodníkovi – jedná se o pevně zabudované zboží nebo nadrozměrné zboží smontované nerozebíratelnými spoji (např. lepením, nýtováním, svařováním, pájením apod.) – (dále jen „Nedoručitelné zboží“), může se obchodník s kupujícím dohodnout, že takové zboží posoudí osobně nebo prostřednictvím třetí osoby přímo u kupujícího. V takovém případě je kupující povinen, kromě splnění podmínek uvedených v bodě 8.22 písm. a) a c), poskytnout veškerou potřebnou součinnost k provedení prohlídky Nedoručitelného zboží obchodníkem nebo jím pověřenou osobou. Řízení týkající se Nedoručitelného zboží začíná dnem, kdy byla provedena prohlídka zboží podle první věty. Pokud však obchodník nebo jím pověřená třetí osoba po dohodě s kupujícím přes poskytnutou potřebnou součinnost nezajistí prohlídku v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi, řízení začíná dnem doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi.

1.24. Při odstranění vady zajistí obchodník demontáž vadného zboží a instalaci opraveného nebo náhradního zboží, pokud si to výměna nebo oprava zboží vyžaduje.

1.25. Obchodník odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby ve smyslu § 619 odst. 4 občanského zákoníku.

1.26. Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv podle § 623 občanského zákoníku uplatňuje, a je zároveň povinen bezodkladně doručit obchodníkovi, resp. určené osobě, informaci o svém rozhodnutí. Na základě tohoto rozhodnutí je obchodník nebo určená osoba povinna určit způsob vyřízení reklamace vady.

1.27. Odpovědnost se nevztahuje na vady, kvůli kterým si kupující s obchodníkem při uzavření smlouvy dohodli sníženou cenu a o kterých musel kupující s ohledem na tuto okolnost vědět.

1.28. Obchodník neodpovídá za vady zboží:
a) pokud kupující neuplatnil své právo na odpovědnost za vady do uplynutí záruční doby,
b) pokud je vadou mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
c) pokud vada vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou intenzitou, vlhkostí, chemickými nebo mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
d) pokud vada vznikla neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
e) pokud vada vznikla přetížením zboží nebo jeho používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného užívání zboží,
f) pokud vada vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
g) pokud vada vznikla náhodným zničením nebo náhodným zhoršením stavu zboží,
h) pokud vada vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
i) pokud vada vznikla zásahem nepovolané osoby do zboží.

Pokud je zásilka neúplná nebo se jedná o zjevnou vadu, kterou mohl kupující zjistit kontrolou zásilky při jejím doručení a kterou neoznámil zástupci obchodníka v souladu s bodem 5.9 těchto obchodních podmínek, lze takovou vadu uplatnit později pouze tehdy, pokud kupující prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době jeho převzetí.

1.29. O výsledku vyřízení reklamace odpovědnosti za vady bude obchodník informovat kupujícího bezprostředně po ukončení řízení telefonicky nebo e-mailem, a zároveň mu bude spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu, doručen doklad o vyřízení reklamace.

1.30. Zasílané produkty sportovní výživy, potraviny v dárkových koších a krmiva pro zvířata mají dobu minimální trvanlivosti delší než 2 měsíce před datem spotřeby; v případě kratší doby expirace bude kupující kontaktován obchodníkem telefonicky nebo e-mailem a zásilka bude odeslána pouze se souhlasem kupujícího.

1.31. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží. Případné další reklamace odpovědnosti za vady se uplatňují na základě kupní smlouvy a tohoto dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu, ale pouze na nové zboží.

1.32. Vyřízení uplatněné odpovědnosti za vady se vztahuje pouze na vady uvedené v Oznámení o uplatnění reklamace a v potvrzení o reklamaci zboží dle bodu 8.6 těchto obchodních podmínek.

1.33. Oprávnění kupujícího k uplatnění odpovědnosti za vady zboží je po uplatnění práva a žádosti o odstranění vady dle bodu 8.3 těchto obchodních podmínek vyčerpáno, a bez ohledu na výsledek řízení o odpovědnosti za vady bude případné opětovné uplatnění stejné jedinečné vady (nejedná se o vadu stejného druhu) bez předložení znaleckého posudku nebo odborného stanoviska vydaného akreditovanou, autorizovanou nebo notifikovanou osobou zamítnuto.

1.34. Ustanovení článku 8 těchto obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 občanského zákoníku.

 

Reklamačný formulár 1,7 MB

Poprvé na svx.cz? Zaregistrujte se a máte přehled o aktuálních novinkách a akcích.

Sledujte náš YouTube kanál

Přejít na SVX kanál