[email protected]
+420 774 381 578
Po – Pá: 8:00 – 15:30
0
0,00 CZK

Napište co hledáte

Obchodní podmínky

1. Obecná ustanovení


Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní
smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je SVX s.r.o., se sídlem Považská 2, 940 01
Nové Zámky, IČO: 45615993, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, oddíl:
Sro, vložka č. 27034/N (dále jen „prodávající“), a kupujícím, jejímž předmětem je koupě a
prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.


Kontaktní údaje prodávajícího:
SVX s.r.o., se sídlem Považská 2, 940 01 Nové Zámky
IČO: 45615993
DIČ: 2023073118
IČ DPH: SK2023073118


Provozovna:
SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky
Telefon: +421 907 704 912
E-mail: [email protected]


Dozorový orgán:
Slovenská obchodní inspekce – Inspektorát SOI pro Nitrianský kraj
Staničná 9, P.O. Box 49/A, 950 50 Nitra 1
Oddělení výkonu dozoru a Právní oddělení
Tel.: +421 37 7720 001, +421 37 7720 034
Fax: +421 37 7720 024
www.soi.sk
e-mail: [email protected]


1.1. Tyto obchodní podmínky ve znění platném ke dni uzavření kupní smlouvy tvoří nedílnou
součást kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní
smlouvu, jejíž ustanovení se od těchto obchodních podmínek liší, mají ujednání v kupní
smlouvě přednost. Takto sjednané podmínky nesmí být v rozporu s obecně závaznými
právními předpisy (např. zkrácení lhůty pro vrácení zboží, odpovědnosti za vady atd.).
Všechny smluvní vztahy se řídí právním řádem Slovenské republiky.
1.2. Doplňkovou smlouvou se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí jakákoli
smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, která souvisí s předmětem smlouvy
uzavřené na dálku, bez ohledu na to, zda produkt dodá nebo poskytne prodávající nebo jiná
osoba na základě dohody s prodávajícím.
1.3. Uvedená kupní cena zboží na jakékoli internetové stránce elektronického obchodu
provozovaného prodávajícím zahrnuje i daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platnými
právními předpisy Slovenské republiky, nezahrnuje však cenu za dopravu zboží ani jiné
volitelné služby. Všechny akce platí do vyprodání zásob, pokud není u konkrétního zboží
uvedeno jinak.
1.4. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu zboží uvedenou na jakékoli
internetové stránce elektronického obchodu, který provozuje. Změna ceny zboží se nevztahuje
na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, a to bez ohledu na to, zda již došlo k dodání
zboží.
1.5. V případě, že prodávající nesplní své povinnosti stanovené platnými právními předpisy
Slovenské republiky nebo Evropské unie či těmito obchodními podmínkami, je kupující
oprávněn uplatnit svá práva vůči prodávajícímu prostřednictvím příslušného soudu.


2. Způsob uzavření kupní smlouvy


2.1. Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a
odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, čímž zasílá návrh na uzavření
kupní smlouvy, jejímž předmětem je úplatný převod vlastnického práva ke zboží označenému
kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále jen
„objednávka“).
2.2. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automatické
potvrzení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále jen „potvrzení o
doručení objednávky“). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby
zasílány veškeré další informace ohledně jeho objednávky.
2.3. Potvrzení o doručení obsahuje informaci o tom, že prodávající obdržel objednávku, avšak
nepředstavuje přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Prodávající následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla
objednávka kupujícího přijata (dále jen „akceptace objednávky“). Akceptace objednávky
obsahuje informaci o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy,
dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných službách, údaj o předpokládané dodací lhůtě zboží,
název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno, a údaje o případné ceně, podmínkách,
způsobu a termínu přepravy zboží do sjednaného místa doručení zboží pro kupujícího, údaje o
prodávajícím (obchodní firma, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.), případně
i další potřebné informace.
2.5. Kupní smlouva je uzavřena doručením akceptace objednávky v elektronické nebo
písemné podobě kupujícímu.
2.6. Prodávající kupujícího před odesláním objednávky jasným, jednoznačným,
srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval o před smluvních informacích
týkajících se platebních, obchodních, přepravních a dalších podmínek, a to takto:
a) o hlavních vlastnostech produktu v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace
a povaze produktu informoval na příslušné katalogové stránce internetového obchodu
prodávajícího,
b) o obchodní firmě a sídle prodávajícího nebo osoby, jménem které prodávající jedná,
informoval na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího a v čl. 1 těchto
obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu
prodávajícího,
c) o telefonním čísle prodávajícího, e-mailové adrese prodávajícího a o dalších prostředcích
online komunikace mezi kupujícím a prodávajícím informoval na příslušné podstránce
internetového obchodu prodávajícího a v čl. 1 těchto obchodních podmínek, které jsou
umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
d) o adrese prodávajícího nebo osoby, která jménem prodávajícího jedná, na které může
kupující uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží nebo služby, odstoupit od smlouvy,
podat žádost o nápravu nebo jiný podnět, informoval v čl. 1 těchto obchodních podmínek,
které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
e) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní,
nebo pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby není možné cenu rozumně předem určit, o
způsobu jejího výpočtu, a rovněž o nákladech na dopravu, dodání, poštovné a jiných
nákladech a poplatcích, nebo pokud tyto náklady a poplatky nelze rozumně určit předem, o
skutečnosti, že kupující je povinen je uhradit, informoval na příslušné katalogové stránce
internetového obchodu prodávajícího,
f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách a o lhůtě, ve které se prodávající zavazuje
dodat zboží nebo poskytnout službu, informoval v příslušných článcích těchto obchodních
podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
g) o existenci a délce trvání zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, digitálního
obsahu a digitální služby, o dostupnosti záruky pro spotřebitele, pokud ji prodávající nebo
výrobce poskytuje, a o postupech pro uplatnění a vyřízení odpovědnosti za vady, stížností a
podnětů kupujícího, informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které
jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
h) o existenci a délce trvání odpovědnosti za vady služby a o postupu při uplatnění práv z
odpovědnosti za vady služby, informoval v příslušných článcích těchto obchodních
podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
i) o podmínkách poprodejního servisu v příslušných článcích těchto obchodních podmínek,
které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
j) o kompatibilitě a interoperabilitě věcí s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální
služby, o kterých prodávající ví nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, informoval
kupujícího u jednotlivých produktů na příslušné katalogové stránce internetového obchodu
prodávajícího,
k) o právu spotřebitele podat prodávajícímu žádost o nápravu s uvedením zvláštního odkazu
na webové sídlo, na kterém jsou zveřejněny informace o příslušném subjektu alternativního
řešení sporů, informoval v čl. 11 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na
příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
l) o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a postupu pro
uplatnění práva na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek,
které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
m) o poskytnutí formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy informoval v čl. 10 a v příloze
těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového
obchodu prodávajícího; prodávající zároveň poskytl samotný formulář pro odstoupení od
kupní smlouvy v příloze těchto obchodních podmínek,
n) o informaci, že pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ponese náklady spojené s
vrácením zboží prodávajícímu podle § 21 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně
spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon“) a v případě
odstoupení od kupní smlouvy i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze
vrátit prostřednictvím pošty, informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek,
o) o povinnosti kupujícího uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle §
21 odst. 5 Zákona, pokud kupující odstoupí od smlouvy o poskytování služeb po té, co udělil
prodávajícímu výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) Zákona, informoval v čl. 10
těchto obchodních podmínek,
p) o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, informoval v čl.
10 těchto obchodních podmínek,
q) o existenci příslušných kodexů chování, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, a o
způsobu, jakým se s nimi může kupující seznámit nebo získat jejich znění, informoval na
příslušné katalogové stránce internetového obchodu prodávajícího.
r) o délce trvání smlouvy, pokud se jedná o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; pokud se
jedná o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo o smlouvu, jejíž platnost se automaticky
prodlužuje, rovněž o podmínkách vypovězení smlouvy informoval na příslušné katalogové
stránce internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách, které jsou
umístěny na příslušné podstránce internetového obchodu prodávajícího,
s) o minimální délce trvání závazků kupujícího vyplývajících z kupní smlouvy, pokud takový
závazek pro kupujícího z kupní smlouvy vyplývá, informoval na příslušné katalogové stránce
internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách,
t) o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na žádost
prodávajícího a o podmínkách, které se na její poskytnutí vztahují, pokud takový závazek
vyplývá z kupní smlouvy, informoval na příslušné katalogové stránce internetového obchodu
prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách,
u) o funkčnosti věcí s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby, včetně
dostupných technických ochranných opatření, informoval na příslušné katalogové stránce
internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách,
v) o možnosti a podmínkách mimosoudního řešení sporu prostřednictvím systému
alternativního řešení sporů, pokud se prodávající zavázal tento systém využívat, informoval
na příslušné katalogové stránce internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních
podmínkách,
w) o úkonech potřebných k uzavření kupní smlouvy tak, že tyto potřebné úkony popsal v
těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce internetového
obchodu prodávajícího,
x) o tom, že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodávajícího a je
kupujícímu dostupná poté, co si ji kupující písemně vyžádá, informoval na příslušné
katalogové stránce internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách,
y) o tom, že jazykem nabízeným k uzavření smlouvy je slovenský jazyk, informoval na
příslušné katalogové stránce internetového obchodu prodávajícího a v těchto obchodních
podmínkách.
2.7. Pokud prodávající nesplnil informační povinnost ohledně úhrady dodatečných poplatků
nebo jiných nákladů podle bodu 2.6 písm. e) těchto obchodních podmínek, nebo ohledně
nákladů na vrácení zboží podle bodu 2.6 písm. n) těchto obchodních podmínek, kupující není
povinen tyto dodatečné náklady nebo poplatky uhradit.


3. Práva a povinnosti prodávajícího


3.1. Prodávající je povinen:
a) na základě objednávky potvrzené akceptací dodat kupujícímu zboží v dohodnutém
množství, kvalitě a lhůtě a zboží zabalit nebo připravit k přepravě způsobem nezbytným pro
jeho uchování a ochranu,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy Slovenské republiky,
c) bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však současně s dodáním zboží,
poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvalém nosiči, například
prostřednictvím e-mailu. Toto potvrzení musí obsahovat všechny informace uvedené v bodě
2.6 včetně formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy,
d) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě veškeré
doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními
předpisy Slovenské republiky (návody ve slovenském jazyce, záruční list, dodací list, daňový
doklad).
3.2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané
zboží.
3.3. Pokud prodávající není z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží schopen
dodat zboží kupujícímu ve lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo stanovené těmito
obchodními podmínkami, je povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost
odstoupit od kupní smlouvy, resp. stornovat objednávku. V případě, že kupující v přiměřené
lhůtě nepřijme nabízené náhradní plnění ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající
oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Pokud kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, je
prodávající povinen uhradenou částku vrátit ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení odstoupení od
kupní smlouvy kupujícímu.


4. Práva a povinnosti kupujícího


4.1. Kupující byl prodávajícím informován, že součástí objednávky je povinnost uhradit kupní
cenu.
4.2. Kupující je povinen:
a) převzít objednané a dodané zboží,
b) zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti včetně nákladů
na doručení zboží,
c) potvrdit na dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené
osoby.
4.3. Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a na místě dohodnutém
smluvními stranami.


5. Dodací a platební podmínky


5.1. Obvyklá dostupnost zboží s termínem jeho expedice je uvedena u každého produktu na
internetové stránce elektronického obchodu.
5.2. Nedohodnou-li se prodávající a kupující v kupní smlouvě jinak, je prodávající povinen
dodat zboží kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření
kupní smlouvy. Nesplní-li prodávající svůj závazek dodat zboží ve lhůtě dle předchozí věty,
vyzve jej kupující k dodání zboží v dodatečné přiměřené lhůtě. Pokud prodávající nedodá
zboží ani v této dodatečné lhůtě, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
5.3. Prodávající je oprávněn vyzvat kupujícího k převzetí zboží i před uplynutím lhůty dodání
sjednané v kupní smlouvě.
5.4. Barevné zobrazení zboží na monitoru nemusí přesně odpovídat reálným barevným
odstínům, jak je bude kupující vnímat ve skutečnosti. Zobrazení barevných odstínů závisí
mimo jiné i na kvalitě zobrazovacího monitoru, resp. jiného použitého zobrazovacího
zařízení.
5.5. Kupující je povinen převzít zboží na místě, které bylo prodávajícím nebo jeho zástupcem
pověřeným doručením zboží a kupujícím dohodnuto v kupní smlouvě nebo jiným způsobem
před doručením zboží (dále jen „Místo“). Kupující je povinen převzít zboží v časovém
rozmezí, které bylo prodávajícím nebo jeho zástupcem pověřeným doručením zboží a
kupujícím dohodnuto v kupní smlouvě nebo jiným způsobem před doručením zboží (dále jen
„Časový rozsah“).
5.6. V případě, že prodávající dopraví zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, je
kupující povinen zboží převzít osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba jím k tomu
zmocněná pro případ jeho nepřítomnosti, a podepsat protokol o zaplacení kupní ceny a
doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží je povinna předložit
prodávajícímu kopii akceptace objednávky. Zboží se považuje za dodané a převzaté
okamžikem doručení zboží kupujícímu. Doručením zboží kupujícímu se rozumí dodání zboží
na Místo, jeho převzetí kupujícím nebo třetí osobou zmocněnou kupujícím a podepsání
protokolu o zaplacení kupní ceny a doručení a předání zboží kupujícím nebo třetí osobou
zmocněnou kupujícím.
5.7. Pokud bude nutné opakované doručení zboží z důvodu nepřítomnosti kupujícího na Místě
a v Časovém rozsahu nebo v případě, že kupující bez předchozího písemného odstoupení od
kupní smlouvy nepřevezme zboží do 7 dnů po marném uplynutí Časového rozsahu, vzniká
prodávajícímu nárok na náhradu škody ve výši skutečně vynaložených nákladů na pokus o
neúspěšné doručení zboží na Místo.
5.8. Kupní smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou, přičemž pokud kupující neuhradí
prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve smyslu bodu 4.2 těchto obchodních podmínek ve
lhůtě 15 dnů od výzvy prodávajícího k převzetí zboží, smlouva se od počátku ruší, smluvní
strany si navrátí nebo nahradí veškerá přijatá plnění a prodávající získává právo volně
nakládat s objednaným zbožím.
5.9. Kupující je oprávněn zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal, ihned po doručení v
přítomnosti zástupce prodávajícího. V případě zjištění vady zboží a/nebo pokud zásilka není
kompletní (nižší počet kusů zboží, resp. chybějící objednané zboží), je zástupce prodávajícího
na žádost kupujícího povinen vyhotovit Zápis o škodě s uvedením rozsahu a povahy vady
zboží, jehož správnost potvrdí kupující. Na základě takto vyhotoveného zápisu doručeného
prodávajícímu může kupující následně odmítnout převzít dodané zboží s vadou, nebo potvrdit
převzetí vadného zboží a následně uplatnit odpovědnost za vady podle čl. 8 těchto obchodních
podmínek u prodávajícího nebo jiné osoby, o které byl kupující informován prodávajícím
před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky (dále jen „určená osoba“). V
případě, že kupující odmítne převzít vadné zboží, veškeré účelně vynaložené náklady na
vrácení zboží prodávajícímu nese prodávající.
5.10. Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím ve lhůtě uvedené v bodě
5.2 těchto obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a prodávající je povinen vrátit
kupujícímu již uhrazenou část kupní ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě
14 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jaký použil
kupující při platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení, aniž by byly
kupujícímu účtovány další poplatky.


6. Kupní cena


6.1. Kupní cena za zboží dohodnutá v kupní smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím je
uvedena v akceptaci objednávky (dále jen „kupní cena“). Pokud je kupní cena uvedená v
potvrzení o doručení objednávky vyšší než cena za totožné zboží uvedená v nabídce
elektronického obchodu v okamžiku odeslání objednávky kupujícím, prodávající zašle
kupujícímu elektronickou zprávu s informací o nabídce nové kupní ceny v jiné výši, která se
považuje za návrh prodávajícího na uzavření nové kupní smlouvy, kterou musí kupující
výslovně potvrdit e-mailem nebo písemně, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží
v hotovosti nebo platební kartou při osobním převzetí zboží, dobírkou na místě dodání zboží,
online platební kartou při odeslání objednávky nebo bezhotovostním převodem na účet
prodávajícího, uvedený v akceptaci objednávky nebo na internetové stránce prodávajícího, a
to před převzetím zboží.
6.3. V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za
den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího.
6.4. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnuté zboží ve lhůtě podle
kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.5. V případě, že kupující neuhradí prodávajícímu celou kupní cenu do doby dodání zboží na
Místo a smluvní strany se nedohodly na úhradě kupní ceny ve splátkách, je prodávající
oprávněn odmítnout dodání zboží kupujícímu.
6.6. Náklady spojené s montáží a vynáškou zboží nejsou zahrnuty v kupní ceně a prodávající
není povinen tyto služby kupujícímu poskytnout.


7. Nabytí vlastnického práva a přechod nebezpečí škody na zboží


7.1. Převzetím zboží na dohodnutém místě přechází vlastnické právo ke zboží na kupujícího.
Kupující, který nesplňuje definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 Občanského zákoníku,
nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy kupující nebo třetí
osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od prodávajícího nebo od jeho zástupce
pověřeného doručením zboží, nebo pokud tak neučiní včas, pak v okamžiku, kdy prodávající
umožní kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.


8. Odpovědnost za vady


8.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodané zboží v době jeho dodání a
která se projeví do dvou let od dodání zboží. U použitého zboží se mohou smluvní strany
dohodnout na kratší době odpovědnosti prodávajícího za vady, nejvýše však na dobu kratší
než jeden rok od dodání zboží. Pokud se vada projeví v této době, má se za to, že zboží mělo
vadu již při dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tento předpoklad
neslučitelný s povahou zboží nebo vady.
8.2. Je-li předmětem koupě věc s digitálními prvky, u které má být digitální obsah dodáván
nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po sjednanou dobu, odpovídá prodávající za
jakoukoli vadu, která se vyskytne nebo projeví po celou dobu této sjednané doby, nejméně
však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
8.3. Pokud prodávající odpovídá za vadu prodaného zboží, má kupující vůči němu právo na
odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 Občanského zákoníku), právo na přiměřenou
slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624 Občanského zákoníku).
8.4. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, pokud vytkne vadu do
dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí doby odpovědnosti prodávajícího
za vady.
8.5. Prodávající nebo určená osoba poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady
bezodkladně po jejím vytknutí. V potvrzení uvede lhůtu, ve které bude vada odstraněna. Tato
lhůta nesmí být delší než 30 dní ode dne vytknutí vady, pokud delší lhůta není odůvodněna
objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.
8.6. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o vytknutí vady zboží ve
vhodné formě zvolené prodávajícím, např. ve formě e-mailu nebo v písemné podobě, ve
kterém je povinen přesně označit vytknuté vady zboží a znovu poučit kupujícího o jeho
právech podle ustanovení § 623 a § 624 Občanského zákoníku.
8.7. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo jeho opravou. Kupující
si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s
druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem
na všechny okolnosti.
8.8. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, může kupující požadovat její bezplatné odstranění.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené lhůtě. Přiměřenou lhůtou se rozumí nejkratší doba,
kterou prodávající potřebuje k posouzení vady a k opravě nebo výměně zboží s ohledem na
povahu zboží a závažnost vady.
8.9. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné,
nebo pokud by si s ohledem na všechny okolnosti vyžadovaly nepřiměřené náklady.
8.10. Za účelem opravy nebo výměny předá nebo zpřístupní kupující zboží prodávajícímu
nebo jím určené osobě.
8.11. Prodávající dodá opravené nebo náhradní zboží kupujícímu na vlastní náklady stejným
nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadné zboží, pokud se smluvní strany
nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme zboží do šesti měsíců ode dne, kdy jej měl
převzít, může prodávající zboží prodat. Pokud jde o zboží vyšší hodnoty, prodávající
kupujícího o zamýšleném prodeji předem informuje a poskytne mu přiměřenou dodatečnou
lhůtu k převzetí zboží.
8.12. Prodávající bez zbytečného odkladu po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje
zboží po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na jeho uskladnění a prodej, pokud kupující
uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené prodávajícím v oznámení o
zamýšleném prodeji zboží.
8.13. Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, je povinen své důvody písemně sdělit
kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným
akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže
odpovědnost prodávajícího za vadu, může vadu znovu vytknout a prodávající již nemůže
odpovědnost za vadu odmítnout.
8.14. Kupující má vůči prodávajícímu právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které
mu vznikly v souvislosti s vytknutím vady, za kterou prodávající odpovídá, a uplatněním práv
z odpovědnosti za vadu. Kupující musí toto právo uplatnit u prodávajícího nejpozději do dvou
měsíců od dodání opraveného nebo náhradního zboží, vyplacení slevy z ceny nebo vrácení
ceny po odstoupení od smlouvy, jinak právo zanikne.
8.15. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy
odstoupit i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud prodávající zboží neopraví ani
nevymění, nebo prodávající odmítne vadu odstranit podle bodu 8.9, nebo má zboží stejnou
vadu navzdory opravě či výměně, nebo je vada natolik závažná, že odůvodňuje okamžitou
slevu z kupní ceny, resp. odstoupení od smlouvy, nebo prodávající prohlásí, resp. je z
okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží
pro kupujícího.
8.16. Pokud se smlouva týká koupě více druhů zboží, kupující může od smlouvy odstoupit
pouze ve vztahu k vadnému zboží. Ve vztahu k ostatnímu zboží může od smlouvy odstoupit
pouze tehdy, pokud nelze rozumně očekávat, že bude mít zájem si ostatní zboží ponechat bez
vadného zboží.
8.17. Kupující nemůže od kupní smlouvy odstoupit podle bodu 8.15, pokud se na vzniku vady
podílel, nebo pokud je vada zanedbatelná.
8.18. Obchodník po odstoupení od smlouvy kupujícím a vrácení zboží zpět obchodníkovi
vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží nebo po prokázání,
že kupující zboží zaslal obchodníkovi, podle toho, která skutečnost nastane dříve. Obchodník
vrátí kupní cenu nebo vyplatí slevu kupujícímu stejným způsobem, jakým kupující uhradil
kupní cenu, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady.
8.19. Na vyřizování odpovědnosti za vady se vztahuje čl. 8 těchto obchodních podmínek.
Kupující byl řádně seznámen a informován o podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti
za vady zboží, včetně údajů o tom, kde lze odpovědnost za vady uplatnit, a to tak, že
obchodník umístil tyto obchodní podmínky na příslušné podstránce elektronického obchodu a
kupující měl možnost se s nimi před odesláním objednávky seznámit.
8.20. Odpovědnost za vady se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od obchodníka
prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce obchodníka.
8.21. Pokud zboží vykazuje vady, má kupující právo uplatnit odpovědnost za vady v
provozovně obchodníka nebo u určené osoby tím, že doručí zboží do provozovny obchodníka
nebo provozovny určené osoby a současně doručí obchodníkovi nebo určené osobě projev
vůle kupujícího uplatnit si svá práva (dále jen „Oznámení o uplatnění vady“), například ve
formě vyplněného formuláře na uplatnění odpovědnosti za vady, který je zveřejněn na
příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka. Obchodník doporučuje zboží při
jeho zasílání pojistit. Zásilky na dobírku obchodník ani určená osoba nepřebírají. Kupující je
povinen v oznámení pravdivě uvést všechny požadované údaje, zejména přesně specifikovat
druh a rozsah vady zboží; kupující zároveň uvede, které ze svých práv vyplývajících z § 623
občanského zákoníku uplatňuje. Seznam určených osob je uveden na příslušné podstránce
elektronického obchodu nebo jej na žádost kupujícího zašle obchodník.
8.22. Řízení týkající se odpovědnosti za vady zboží, které lze doručit obchodníkovi, začíná
dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky současně:
a) doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi nebo určené osobě,
b) doručení zboží od kupujícího obchodníkovi nebo určené osobě,
c) doručení přístupových kódů, hesel apod. k výrobku obchodníkovi nebo určené osobě,
pokud jsou tyto údaje nezbytné k identifikaci vady zboží a jeho opravě;
8.23. Pokud je předmětem reklamace zboží, které není objektivně možné doručit
obchodníkovi – jedná se o pevně zabudované zboží nebo nadrozměrné zboží smontované
nerozebíratelnými spoji (např. lepením, nýtováním, svařováním, pájením apod.) – (dále jen
„Nedoručitelné zboží“), může se obchodník s kupujícím dohodnout, že takové zboží posoudí
osobně nebo prostřednictvím třetí osoby přímo u kupujícího. V takovém případě je kupující
povinen, kromě splnění podmínek uvedených v bodě 8.22 písm. a) a c), poskytnout veškerou
potřebnou součinnost k provedení prohlídky Nedoručitelného zboží obchodníkem nebo jím
pověřenou osobou. Řízení týkající se Nedoručitelného zboží začíná dnem, kdy byla provedena
prohlídka zboží podle první věty. Pokud však obchodník nebo jím pověřená třetí osoba po
dohodě s kupujícím přes poskytnutou potřebnou součinnost nezajistí prohlídku v přiměřené
lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi, řízení
začíná dnem doručení oznámení o uplatnění vady obchodníkovi.
8.24. Při odstranění vady zajistí obchodník demontáž vadného zboží a instalaci opraveného
nebo náhradního zboží, pokud si to výměna nebo oprava zboží vyžaduje.
8.25. Obchodník odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací
zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby ve smyslu § 619 odst. 4 občanského zákoníku.
8.26. Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv podle § 623 občanského zákoníku
uplatňuje, a je zároveň povinen bezodkladně doručit obchodníkovi, resp. určené osobě,
informaci o svém rozhodnutí. Na základě tohoto rozhodnutí je obchodník nebo určená osoba
povinna určit způsob vyřízení reklamace vady.
8.27. Odpovědnost se nevztahuje na vady, kvůli kterým si kupující s obchodníkem při
uzavření smlouvy dohodli sníženou cenu a o kterých musel kupující s ohledem na tuto
okolnost vědět.
8.28. Obchodník neodpovídá za vady zboží:
a) pokud kupující neuplatnil své právo na odpovědnost za vady do uplynutí záruční doby,
b) pokud je vadou mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
c) pokud vada vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou intenzitou,
vlhkostí, chemickými nebo mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
d) pokud vada vznikla neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
e) pokud vada vznikla přetížením zboží nebo jeho používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného užívání zboží,
f) pokud vada vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými
událostmi,
g) pokud vada vznikla náhodným zničením nebo náhodným zhoršením stavu zboží,
h) pokud vada vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či
atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
i) pokud vada vznikla zásahem nepovolané osoby do zboží.
Pokud je zásilka neúplná nebo se jedná o zjevnou vadu, kterou mohl kupující zjistit kontrolou
zásilky při jejím doručení a kterou neoznámil zástupci obchodníka v souladu s bodem 5.9
těchto obchodních podmínek, lze takovou vadu uplatnit později pouze tehdy, pokud kupující
prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době jeho převzetí.
8.29. O výsledku vyřízení reklamace odpovědnosti za vady bude obchodník informovat
kupujícího bezprostředně po ukončení řízení telefonicky nebo e-mailem, a zároveň mu bude
spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu, doručen doklad o vyřízení reklamace.
8.30. Zasílané produkty sportovní výživy, potraviny v dárkových koších a krmiva pro zvířata
mají dobu minimální trvanlivosti delší než 2 měsíce před datem spotřeby; v případě kratší
doby expirace bude kupující kontaktován obchodníkem telefonicky nebo e-mailem a zásilka
bude odeslána pouze se souhlasem kupujícího.
8.31. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena
informace o výměně zboží. Případné další reklamace odpovědnosti za vady se uplatňují na
základě kupní smlouvy a tohoto dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet
záruční doba znovu, ale pouze na nové zboží.
8.32. Vyřízení uplatněné odpovědnosti za vady se vztahuje pouze na vady uvedené v
Oznámení o uplatnění reklamace a v potvrzení o reklamaci zboží dle bodu 8.6 těchto
obchodních podmínek.
8.33. Oprávnění kupujícího k uplatnění odpovědnosti za vady zboží je po uplatnění práva a
žádosti o odstranění vady dle bodu 8.3 těchto obchodních podmínek vyčerpáno, a bez ohledu
na výsledek řízení o odpovědnosti za vady bude případné opětovné uplatnění stejné jedinečné
vady (nejedná se o vadu stejného druhu) bez předložení znaleckého posudku nebo odborného
stanoviska vydaného akreditovanou, autorizovanou nebo notifikovanou osobou zamítnuto.
8.34. Ustanovení článku 8 těchto obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty,
které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 občanského zákoníku.


9. Ochrana osobních údajů


9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující je za účelem řádného vyřízení a doručení
objednávky v případě, že je fyzickou osobou, povinen uvést obchodníkovi v objednávce své
jméno a příjmení, adresu trvalého pobytu včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.2. Smluvní strany se dohodly, že kupující je za účelem řádného vyřízení a doručení
objednávky v případě, že je právnickou osobou, povinen uvést obchodníkovi v objednávce
svůj obchodní název, adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ (je-li přiděleno), telefonní číslo a emailovou
adresu.
9.3. Kupující, který se v rámci internetového obchodu zaregistroval, si může kdykoliv
zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit svou registraci po přihlášení na
internetové stránce elektronického obchodu v části „Přihlásit se“.
9.4. Obchodník tímto oznamuje kupujícímu, že podle čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických
osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se zrušuje
směrnice 95/46/ES (dále jen „Nařízení“), bude obchodník jako správce informačního systému
v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu
jakožto subjektu údajů, neboť zpracování osobních údajů bude prováděno v rámci
předsmluvních vztahů s kupujícím a je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, jejíž smluvní
stranou je kupující.
9.5. V souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení může obchodník po doručení objednaného
zboží či služby kupujícímu na základě oprávněného zájmu zpracovávat osobní údaje
kupujícího i pro účely přímého marketingu a zasílat na e-mailovou adresu kupujícího
informace o nových produktech, slevách a akcích na nabízené zboží nebo služby.
9.6. Obchodník se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího nakládat a zacházet s nimi v
souladu s platnými právními předpisy České republiky.
9.7. Obchodník prohlašuje, že v souladu s čl. 5 odst. 1 písm. a) a b) Nařízení bude osobní
údaje kupujícího získávat výhradně za účelem uvedeným v těchto obchodních podmínkách.
9.8. Obchodník prohlašuje, že pro jiné účely, než jaké jsou uvedeny v těchto obchodních
podmínkách, bude osobní údaje kupujícího získávat vždy samostatně na základě
odpovídajícího právního základu a zároveň zajistí, že tyto osobní údaje budou zpracovávány a
využívány výhradně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a že
nebudou slučovány s osobními údaji, které byly získány pro jiný účel nebo pro účel plnění
kupní smlouvy.
9.9. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před jejím
odesláním potvrdil, že ho obchodník dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným
způsobem informoval o:
• a) svých identifikačních údajích, které jsou uvedeny v čl. 1 těchto obchodních
podmínek a prokazují totožnost obchodníka,
• b) kontaktních údajích obchodníka, resp. odpovědné osoby obchodníka,
• c) účelu zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi
obchodníkem a kupujícím, a právním základu pro zpracování osobních údajů,
• d) tom, že požadované osobní údaje jsou pro účely uzavření kupní smlouvy a řádného
vyřízení a doručení objednávky povinné,
• e) tom, že v případě, že je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení, je
oprávněným zájmem obchodníka přímý marketing,
• f) identifikačních údajích třetí strany, kterou je společnost doručující objednané zboží
kupujícímu, případně o identifikačních údajích jiných příjemců nebo kategoriích
příjemců osobních údajů, pokud existují,
• g) době uchovávání osobních údajů, resp. kritériích pro její určení.
9.10. Obchodník prohlašuje, že bude osobní údaje zpracovávat v souladu s dobrými mravy a
bude jednat způsobem, který není v rozporu s Nařízením ani jinými obecně závaznými
právními předpisy a že je nebude obcházet.
9.11. Obchodník v souladu s Nařízením poskytuje kupujícímu, jehož osobní údaje
zpracovává, následující informace:
• a) totožnost a kontaktní údaje obchodníka a případně jeho zástupce,
• b) kontaktní údaje případné pověřené osoby pro ochranu osobních údajů,
• c) účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, a rovněž právní základ pro
zpracování,
• d) pokud je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. f), oprávněné zájmy, které
sleduje obchodník nebo třetí strana,
• e) okruh příjemců, nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují,
• f) je-li to relevantní, informaci o tom, že obchodník zamýšlí předat osobní údaje do
třetí země nebo mezinárodní organizaci,
• g) dobu uchovávání osobních údajů, popř. kritéria pro její určení,
• h) informace o existenci práva požadovat od obchodníka přístup ke svým osobním
údajům, práva na jejich opravu nebo výmaz, práva na omezení zpracování, práva
vznést námitku proti zpracování a práva na přenositelnost údajů,
• i) právo podat stížnost u dozorového orgánu,
• j) informaci o tom, zda je poskytnutí osobních údajů zákonným nebo smluvním
požadavkem, nebo požadavkem, který je nutný pro uzavření smlouvy, zda je kupující
povinen osobní údaje poskytnout, a o možných následcích neposkytnutí takových
údajů,
• k) existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování.
Kupující má právo získat od obchodníka kopii osobních údajů, které jsou o něm
zpracovávány, a spolu s tím i všechny výše uvedené informace. Za jakékoli další kopie, o
které kupující požádá, může obchodník účtovat poplatek odpovídající administrativním
nákladům na pořízení takové kopie.
9.12. Pokud kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a z obsahu
jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo podle bodu 9.11, považuje se žádost za podanou
podle tohoto Nařízení.
9.13. Kupující má právo u obchodníka vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů,
u nichž se domnívá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně
profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovýmto přímým marketingem. Pokud kupující
proti takovému zpracování vznesl námitku, obchodník ukončí zpracování osobních údajů pro
účely přímého marketingu ode dne doručení takové námitky obchodníkovi a osobní údaje
dotčeného kupujícího se již pro tyto účely nesmí a nebudou zpracovávat.
9.14. Kupující má v případě podezření, že jsou jeho osobní údaje zpracovávány neoprávněně,
právo podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky. Pokud kupující
nemá plnou právní způsobilost, může jeho práva uplatnit jeho zákonný zástupce.
9.15. Obchodník přijme vhodná opatření s cílem poskytnout kupujícímu veškeré informace
uvedené v bodu 9.11 stručně, transparentně, srozumitelně a v snadno přístupné formě, jasně a
jednoduše formulované. Obchodník poskytne tyto informace elektronicky, nebo jiným
způsobem v souladu s Nařízením, na kterém se s kupujícím dohodne.
9.16. Informace o opatřeních přijatých na základě žádosti kupujícího poskytne obchodník
kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od doručení
žádosti.
9.17. Obchodník tímto informuje kupujícího, že z titulu plnění uzavřené smlouvy se při
zpracování osobních údajů kupujícího předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou
poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhům příjemců:
• GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., se sídlem Budča 1039, 962 33
Budča, IČO: 36 624 942, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Banská
Bystrica, Oddíl Sro, Vložka č. 9084/S
• Packeta Slovakia s.r.o., se sídlem Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – Nové Mesto,
IČO: 48136999, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu Bratislava III., Oddíl
Sro, Vložka č. 105158/B


10. Odstoupení od kupní smlouvy


10.1. Pokud obchodník nemůže splnit své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy z důvodu
vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel zboží
dohodnutého v kupní smlouvě ukončil výrobu nebo provedl tak závažné změny, které
znemožnily realizaci povinností obchodníka podle kupní smlouvy, nebo z důvodů vyšší moci,
anebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí, které po něm lze spravedlivě požadovat, není
schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami, je
obchodník povinen o této skutečnosti bezodkladně informovat kupujícího a zároveň mu
nabídnout náhradní plnění nebo možnost odstoupit od kupní smlouvy, případně zrušit
objednávku, pokud kupní smlouva ještě nebyla uzavřena.
Zrušení objednávky může kupující provést telefonicky nebo doručením e-mailu. V případě, že
kupující ve stanovené přiměřené lhůtě nepřijme obchodníkem nabízené náhradní plnění, ani
neodstoupí od kupní smlouvy, je obchodník oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a pokud
již kupující uhradil kupní cenu nebo její část, obchodník je povinen vrátit již uhrazenou částku
do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
Pokud obchodník z výše uvedených důvodů není schopen dodat kupujícímu zboží za cenu
uvedenou v objednávce a tuto skutečnost oznámí kupujícímu před závazným přijetím
objednávky, není obchodník povinen návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy přijmout.
V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy nebo zruší objednávku z důvodů
uvedených v tomto bodě obchodních podmínek, je obchodník povinen bez zbytečného
odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy,
vrátit kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě stejným
způsobem, jaký použil kupující při platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu
vrácení, a to bez jakýchkoli dalších poplatků.
10.2. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s
ustanovením § 19 a násl. zákona ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží, případně ode dne
uzavření smlouvy o poskytování služby nebo smlouvy o dodání digitálního obsahu, který
obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud obchodník včas a řádně splnil
informační povinnosti podle § 15 zákona.
10.3. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží jej rozbalit a vyzkoušet
obdobným způsobem, jako je běžné při nákupu v kamenné prodejně, a to v rozsahu
nezbytném ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
10.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet dnem, kdy kupující nebo jím určená třetí
osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud:
a) je zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodáváno samostatně, ode dne převzetí
poslední dodané položky,
b) je zboží dodáváno po částech nebo kusech, ode dne převzetí poslední části nebo posledního
kusu,
c) je zboží dodáváno opakovaně v určitém časovém období, ode dne převzetí první dodávky
zboží.
10.5. Kupující může od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, odstoupit i před
začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
10.6. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku v listinné
podobě nebo v podobě záznamu na jiném trvalém nosiči dat. Kupující může využít vzorový
formulář pro odstoupení od smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek.
10.7. Odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto obchodních podmínek
musí obsahovat údaje, na základě kterých je obchodník schopen jednoznačně a bez jakýchkoli
pochybností identifikovat objednávku a zboží, které chce kupující vrátit. Takovými údaji jsou
např. informace požadované ve vzorovém formuláři pro odstoupení od kupní smlouvy, který
tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek: identifikace kupujícího, datum, případně číslo
objednávky, název a specifikace zboží. Doporučuje se uvést také preferovaný způsob vrácení
již přijatého plnění obchodníkem, zejména číslo bankovního účtu a/nebo poštovní adresu
kupujícího.
10.8. Obchodník je povinen bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o odstoupení od
smlouvy poskytnout kupujícímu potvrzení o jeho doručení na trvalém nosiči, pokud kupující
odstoupil od smlouvy pomocí zvláštní funkce nebo formuláře dostupného v online rozhraní
obchodníka.
10.9. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ruší se od počátku také každá doplňková
smlouva související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil. To neplatí, pokud se
smluvní strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy. Od kupujícího nelze
požadovat žádné náklady nebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy, s
výjimkou úhrady nákladů a plateb uvedených v § 21 odst. 3 a 5 a v § 22 odst. 3 zákona a ceny
za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k jejímu úplnému
poskytnutí.
10.10. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne
odstoupení od kupní smlouvy, zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo jej předat
obchodníkovi nebo osobě pověřené obchodníkem k převzetí zboží. To neplatí, pokud
obchodník navrhl, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta
podle první věty tohoto bodu obchodních podmínek se považuje za dodrženou, pokud bylo
zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den této lhůty.
10.11. Kupující je povinen doručit obchodníkovi zboží kompletní, včetně veškeré
dokumentace, nepoškozené, pokud možno v originálním obalu a nepoužité.
10.12. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku obchodník nepřebírá. Obchodník je
povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o
odstoupení od smlouvy, vrátit kupujícímu veškeré platby, které od něj přijal na základě kupní
smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších
nákladů a poplatků. Obchodník však není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu
těchto obchodních podmínek před tím, než mu bude zboží doručeno zpět, nebo dokud
kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět obchodníkovi, pokud obchodník nenavrhl, že si
zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
10.13. Obchodník je povinen vrátit kupujícímu veškeré platby v rozsahu odpovídajícím
odstoupení od smlouvy, pokud kupující neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku, ale
pouze ve vztahu ke konkrétním produktům. Obchodník nemůže kupujícímu účtovat dodatečné
náklady za dopravu, dodání, poštovné ani jiné náklady a poplatky.
10.14. Obchodník není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující
výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený
obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení zvoleným
způsobem a náklady na nejlevnější způsob doručení nabízený obchodníkem.
10.15. Kupující nese náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě pověřené
obchodníkem k převzetí zboží. To neplatí, pokud obchodník souhlasil, že tyto náklady ponese
sám, nebo pokud si nesplnil povinnost dle § 15 odst. 1 písm. g) zákona.
10.16. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se
zbožím nad rámec nakládání potřebného ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
Kupující neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si prodávající nesplnil informační
povinnost o právu kupujícího odstoupit od smlouvy podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona.
10.17. Obchodník je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jakým
ji kupující uhradil, ledaže se s kupujícím dohodne na jiném způsobu vrácení platby, a to bez
účtování dalších poplatků.
10.18. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí obchodníkovi zboží, které je
použité, poškozené nebo neúplné, zavazuje se kupující uhradit obchodníkovi:
a) částku odpovídající snížení hodnoty zboží ve smyslu § 457 občanského zákoníku ve
skutečné výši,
b) náklady, které vznikly obchodníkovi v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do
původního stavu, vypočtené dle ceníku pro pozáruční servis.
Kupující je podle tohoto bodu obchodních podmínek povinen uhradit obchodníkovi náhrady
maximálně do výše rozdílu mezi kupní cenou zboží a jeho hodnotou v době odstoupení od
kupní smlouvy.
10.19. Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a kupujícího vzniklých v souvislosti s
odstoupením od smlouvy podle § 19 odst. 1 zákona je zakázáno.
10.20. V souladu s § 19 odst. 1 zákona kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž
předmětem je:
• dodání zboží vyrobeného podle specifikací kupujícího nebo zboží vyrobeného na
míru,
• dodání zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zhoršení jakosti,
• dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které z hygienických nebo zdravotních
důvodů není vhodné vrátit, pokud byl tento obal po dodání porušen,
• dodání zvukových, obrazových, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v uzavřeném
obalu, který byl po dodání porušen,
• dodání zboží, které bylo po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
• dodání digitálního obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo jeho poskytování
zahájeno s výslovným souhlasem kupujícího a kupující byl řádně poučen o tom, že
tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a obchodník o tom
kupujícímu poskytl potvrzení,
• poskytnutí služby, pokud bylo s výslovným souhlasem kupujícího započato s jejím
poskytováním a kupující byl řádně poučen o tom, že po úplném poskytnutí služby
ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a pokud došlo k jejímu úplnému poskytnutí.
10.21. Ustanovení článku 10 těchto obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty,
které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 občanského zákoníku.


11. Závěrečná ustanovení


11.1. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoliv její změna musí
mít rovněž písemnou formu.
11.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou emailových
zpráv.
11.3. Na vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení
občanského zákoníku, zákona o ochraně spotřebitele, zákona č. 22/2004 Sb. o elektronickém
obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve
věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů ve znění zákona č.
284/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákona o ochraně spotřebitele.
11.4. Spotřebitel má právo podat obchodníkovi žádost o nápravu, pokud mezi spotřebitelem a
obchodníkem vznikne spor z uplatnění práv z odpovědnosti za vady, nebo pokud se
spotřebitel domnívá, že obchodník porušil jiná práva spotřebitele. Pokud obchodník žádost o
nápravu zamítne nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo
podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o
alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů.
Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s obchodníkem je
Slovenská obchodní inspekce, P. O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk,
nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního
řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný
na stránce http://www.mhsr.sk); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů
alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.
11.5. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu
pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové
stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
11.7. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že
se s těmito obchodními podmínkami seznámil, přečetl si je, porozuměl jejich obsahu a v
plném rozsahu s nimi souhlasí.


Příloha č. 1


Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy uzavřené
na dálku)
Komu: SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky; [email protected]; +421 907 704 912
Tímto oznamuji/oznamujeme (), že odstupuji/odstupujeme () od kupní smlouvy o dodání nebo
poskytnutí tohoto produktu: ..............
Datum objednání/přijetí (*) ..............
Jméno spotřebitele/spotřebitelů (*) ..............
Adresa spotřebitele/spotřebitelů (*) ..............
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (*) (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
..........................
Datum ..................
(*) Nehodící se škrtněte.
Formulář pro odstoupení od smlouvy si můžete stáhnout také zde:

 

Formulář pro odstoupení od smlouvy (PDF)

 

Příloha č. 2
Poučení o uplatnění práva kupujícího na odstoupení od kupní smlouvy


1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
Pokud nakupujete jako spotřebitel, máte právo odstoupit od této kupní smlouvy bez
udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi
určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete zboží, resp. ode dne uzavření
smlouvy o poskytování služby nebo ode dne uzavření smlouvy o dodání digitálního
obsahu jinak než na hmotném nosiči.
Při uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí
odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou,
nebo e-mailem) na adresu:
SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky; [email protected]; +421 907 704 912


K tomuto účelu můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který jsme Vám
zaslali nebo který tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek. Použití tohoto formuláře však není
povinné.
V případě zájmu máte možnost vyplnit a zaslat vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
nebo jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy i elektronicky
prostřednictvím webového sídla našeho internetového obchodu www.svx.sk. Pokud tuto
možnost využijete, obratem Vám potvrdíme přijetí odstoupení od smlouvy e-mailem nebo
jiným trvanlivým médiem.
Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy je zachována, pokud odešlete oznámení o uplatnění
práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.
Pokud je předmětem kupní smlouvy koupě zboží, můžete od smlouvy odstoupit i před
začátkem běhu lhůty pro odstoupení.


2. Důsledky odstoupení od smlouvy


Po odstoupení od smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám.
Toto se však nevztahuje na dodatečné náklady vzniklé v důsledku Vámi zvoleného způsobu
doručení, který nebyl nejlevnější standardní způsob, který nabízíme.
Platby Vám budou vráceny nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše
oznámení o odstoupení od smlouvy. Platba bude provedena stejným způsobem, jaký jste
použili při Vaší původní platbě, pokud výslovně nesouhlasíte s jiným způsobem vrácení
platby. V žádném případě Vám za to nebudou účtovány žádné další poplatky.
S vrácením platby můžeme vyčkat do okamžiku, než obdržíme vrácené zboží nebo než
prokážete, že jste zboží odeslali zpět – podle toho, co nastane dříve.
Zašlete nám zboží zpět nebo jej osobně předejte na adresu sídla společnosti bez zbytečného
odkladu, v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jste uplatnili své právo na
odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud odešlete zboží zpět před
uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy.
Upozorňujeme Vás, že v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídáte za jakékoli snížení
hodnoty zboží, které vznikne v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné pro
seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Pokud jste požádali o zahájení poskytování služby během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
máte povinnost uhradit nám poměrnou část ceny za služby poskytnuté do okamžiku, kdy jste
nám oznámili své rozhodnutí odstoupit od smlouvy.

Poprvé na svx.cz? Zaregistrujte se a máte přehled o aktuálních novinkách a akcích.

Sledujte náš YouTube kanál

Přejít na SVX kanál